Vaardigheden

 Vaardigheden

Dit zijn alle vaardigheden die spelers kunnen hebben tijdens dit evenement. Bij volgende evenementen zal deze lijst worden uitgebreid. Monsters beschikken soms over vaardigheden die spelers niet kunnen leren.

 

Je  kan nieuwe vaardigheden bijleren door een leermeester te  vinden in het spel, ervaringspunten  te betalen( je verdient er 1 per speldag) en tijd aan te besteden tijdens het spel. Voor iedere vaardigheid met een nummer moet je altijd eerst de vaardigheid ervoor kennen(dus je moet bijvoorbeeld harnas  dragen1 kennen voordat je harnas  dragen 2 kan leren)

 

Drankjesbrouwer:

Je beschikt over de kennis om magische drankjes te maken. Je kan, op vertoon van je spelerspapier, in het spel gevonden kruidenkaartjes inwisselen bij de taveerne voor magische drankjes. Je kan ook gaan experimenteren met kruiden om nieuwe drankjes te maken(ook vergif), maar je zal je nieuwe drankje eerst op jezelf moeten testen om het recept te leren. Je begint iedere dag met twee genezingsdrankjes. Op de drankjes zelf staat hoeveel punten ze genezen.

 

Genezing:

Je kan voorkomen dat iemand doodgaat door zijn of haar wonden te verbinden. na 5 minuten verbonden te zijn geneest iemand 1 levenspunt op die locatie waarna het verband geen verder effect heeft. Je moet zelf voor verband zorgen.

 

Genezingmagie 1:

Je krijgt iedere dag een hoeveelheid levenspunten die je kan genezen. De hoeveelheid levenspunten die je kan genezen op dit niveau is 10 per dag. Je krijgt van de organisatie de spullen om dit bij te houden.

 

Harde slag 1:

Je kan 5 keer per dag dubbele schade doen. Je roept dan "2 schade" voordat je slaat. Je moet dan wel raken natuurlijk

 

Harnas dragen 1:

je kan leren harnassen dragen. Een leren harnas geeft 1 extra levenspunt op iedere locatie

 

Harnas dragen 2:

je kan maliënkolders of plaatharnassen dragen. Een maliënkolder of plaatharnas geeft 2 extra levenspunten op iedere locatie. Let op: je telt alleen de hoogste bonus(dus maximaal 2 levenspunten per locatie er bij).

 

Kapot(Alleen figuranten)

Wanneer je dit roept terwijl je een wapen, harnas of ander voorwerp van een andere speler of figurant raakt met je wapen dan is dat voorwerp kapot en moet het gerepareerd worden voordat het weer gebruikt mag worden in het spel.  Behalve slaan kan je het voorwerp ook 5 seconden vasthouden in je hand zonder dat iemand anders het vasthoudt en je er een magisch gebaar bij maakt, na de 5 seconden zeg je " Kapot" en is het voorwerp kapot.

 

Kennis 1:

Je weet meer van de magische wereld dan anderen. Je kiest een onderwerp waar je kennis van hebt,  bij het evenement krijg je een kaartje met extra kennis die je hebt ontdekt over je onderwerp. De onderwerpen waar je uit kan kiezen zijn: Geschiedenis van de wereld, Kennis van een ras(kies er eentje), Kennis van een magisch voorwerp,  Geschiedenis van de Wildernis, Kennis van een magisch wezen. Niet alle kennis is direct te gebruiken op het evenement zelf. Geef door welke kennis je hebt op het personage formulier.

 

Kruidenkennis:

Verspreid in het gebied liggen kruidenkaarten. Met deze vaardigheid mag je die kaartjes meenemen en kan je ze, na het laten zien van je spelerspapier, inwisselen voor goud bij de taveerne, of  magische drankjes als je ook drankjesbrouwer bent. Of je probeert ze voor meer goud te verkopen aan anderen natuurlijk.

 

Reparateur 1:

 Wapens en harnas kunnen kapot worden gemaakt door monsters. Een reparateur kan deze repareren, net als andere voorwerpen. Iedere reparatie kost je 1 goudstuk aan materialen en minsten 5 minuten.  Je hoeft niet gratis te repareren voor anderen natuurlijk.

Rijke stinkerd:

 je begint ieder evenement met 5 extra goudstukken. Je kan deze vaardigheid niet  in het spel leren.

 

Snelle handen:

Je krijgt een stickervel. Op het moment dat je 3 stickers op hetzelfde gebied vaneen andere speler of figurants kleren, buidel of tas hebt geplakt heb je iets gestolen.  Dit is alleen geldig als je 3 sticker op een plek plakt waar iemands personage ook iets waardevols bij zich gedraagt. Je kan dus niet iemands goud stelen door een sticker op zijn cape te plakken.  Je moet dan naar de spelleiding(of een NPC die niets te doen heeft) gaan. De spelleider gaat vervolgens naar die persoon toe en bepaalt wat je van diegene hebt gestolen. De spelleider geeft dit aan jou, uiteraard zonder de ander te laten weten wie van ze heeft gestolen. Je kan er ook voor kiezen juist iets in de zakken van de ander te stoppen wat je in het spel hebt(alleen larpkaartjes of voorwerpen die bij het spel horen en in de zakken van de ander passen), geef het voorwerp dan aan de spelleider.

 

Spoorzoeker:

Verspreid in het bos liggen kaartjes met sporen en aanwijzingen. Als spoorzoeker kan je deze kaartjes, en de aanwijzingen er op, lezen en meenemen. Soms staat er op de kaart: inleveren bij de taveerne met een nummer: je hebt dan een verborgen schat gevonden die extra goud waard is.

 

Stoer:

Alle effecten die je bang maken hebben geen effect op je.

 

Taaiheid 1 :

Je hebt 1 extra levenspunt per locatie. Dit mag je wel optellen met de levenspunten die je krijgt van een harnas.

 

Taaiheid 2 :

Je hebt 2 extra levenspunten per locatie. Dit mag je wel optellen met de levenspunten die je krijgt van een harnas, maar niet met taaiheid 1.

 

Trollenbloed 1:

Wanneer je gewond raakt genees je automatisch 1 levenspunt per locatie na 1 minuut. Je kan deze vaardigheid niet leren in het spel, maar wel op andere (magische) manieren in het spel verkrijgen.

 

Magie

 

Magie niveau 1:

 Je krijgt iedere dag een hoeveelheid magiepunten die je kan besteden aan spreuken. Om een spreuk te activeren moet je de naam van de spreuk hardop zeggen en er een mooi gebaar bij maken (mag je zelf weten maar het moet wel zichtbaar zijn voor anderen)

De hoeveelheid magiepunten op dit niveau is 10, je krijgt van de organisatie de spullen om dit bij te houden. Je kent twee spreuken en iedere spreuk kost 1 magiepunt om te gebruiken. het is mogelijk om meer spreuken te leren tijdens de Larp zelf.

·         vuurhanden 1: wanneer je deze spreuk gebruikt doe je 10 minuten lang 1 vuurschade wanneer je iemand

          aanraakt met je hand. Zeg hierbij " 1 vuurschade" op het moment dat je iemand aanraakt.

·         talenkennis: je kan 1 minuut lang alle talen lezen, schrijven, verstaan en spreken, zelfs geheime talen.

 

Magie niveau 2:

Je krijgt iedere dag een hoeveelheid magiepunten die je kan besteden aan spreuken. Om een spreuk te activeren moet je de naam van de spreuk hardop zeggen en er een mooi gebaar bij maken (mag je zelf weten maar het moet wel zichtbaar zijn voor anderen)

De hoeveelheid magiepunten op dit niveau is 20, je krijgt van de organisatie de spullen om dit bij te houden. Je kent  de twee spreuken  van magie niveau 1 en 1 extra spreuk.

 

Op dit niveau kan je ook magische rituelen(1) proberen uit te voeren die je in het spel vindt(wel de spelleiding laten weten anders gebeurt er niks).  Het is mogelijk om meer spreuken te leren tijdens de Larp zelf.

·         vuurhanden 2(1 magiepunt): wanneer je deze spreuk gebruikt doe je 10 minuten lang 2 vuurschade wanneer

          je iemand aanraakt met je hand. Zeg hierbij " 2 vuurschade" op het moment dat je iemand aanraakt.

 

·         levensjatter 1(5 magiepunten): Deze spreuk kost 5 magiepunten. je kan door iemand aan te raken levenspunten stelen van diegene. Op het moment dat je iemand aanraakt zeg je hardop "levensjatter", daarna begin je hardop te tellen op een normaal tempo. Per seconde jat je 1 levenspunt van de ander, eerst op de locatie die je aanraakt, daarna van de rest van zijn levenspunten. Ieder gejat levenspunt krijg jij erbij gedurende 1 uur. Dit is kwaadaardige magie en strafbaar binnen de Wildernis.